Innovations Starts in Kindergarten with STEAM
(STEAM ile Yenilikler Anaokulunda Başlıyor)
Anasınıfı öğretmenlerimizden A şubesi sınıf öğretmeni Derya PEKBAK ve öğrencileri ortağı oldukları “Innovations Starts in Kindergarten with STEAM “(STEAM ile Yenilikler Anaokulunda Başlıyor) adlı eTwinning projesindeki çalışmalarına başlayıp, hızlı ve etkili şekilde devam etmektedirler. İlk çalışmaları olarak okul panosunu ve logolarını hazırladılar.
Derya PEKBAK bu projedeki amaçlarını şu şekilde belirtmektedir:
Okul öncesi dönemde STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik) çalışmaları, çocukların gelişiminde pek çok alanda önemli katkılar sağlar.
1. Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Becerileri
STEM aktiviteleri, çocukların analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirir. Deney yaparken, yeni şeyler denerken ve sorunları çözerken çocuklar eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
2. Yaratıcılık ve İnovasyon
STEM ile sanatın birleşimi, çocukların yaratıcı düşünmelerine ve yeni fikirler geliştirmelerine olanak tanır. Sanat ve mühendislik projeleri, çocukların hayal gücünü kullanarak yenilikçi çözümler üretmelerini teşvik eder.
3. İşbirliği ve Takım Çalışması:
STEM aktiviteleri genellikle grup çalışması gerektirir, bu da çocukların işbirliği yapma ve takım halinde çalışma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Birlikte çalışarak bir projeyi tamamlama deneyimi kazanırlar.
4. Motor Becerilerin Gelişimi
STEM projeleri, çocukların ince ve kaba motor becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir. Örneğin, bloklarla yapılan mühendislik projeleri veya sanat projeleri, el-göz koordinasyonunu ve motor becerileri geliştirir.
5. Merak ve Öğrenme İsteği
STEM, çocukların doğuştan gelen meraklarını destekler ve öğrenme isteklerini artırır. Bilimsel keşifler yaparken veya teknolojiyi kullanırken, çevrelerindeki dünyayı anlamaya yönelik doğal istekleri artar.
6. Matematiksel ve Bilimsel Kavramların Anlaşılması
STEM aktiviteleri, çocukların temel matematiksel ve bilimsel kavramları anlamalarını sağlar. Sayılar, şekiller, ölçümler ve basit bilimsel ilkeler gibi konularda erken yaşta bilgi sahibi olurlar.
7. Sosyal ve Duygusal Gelişim
STEM aktiviteleri sırasında çocuklar, duygularını yönetmeyi, başkalarıyla empati kurmayı ve sosyal becerilerini geliştirmeyi öğrenirler. Başarı ve başarısızlık deneyimleri, duygusal dayanıklılıklarını artırır.
Bu katkılar, okul öncesi dönemde STEM çalışmalarının çocukların genel gelişimine önemli katkılarda bulunabileceğini gösterir. STEM aktiviteleri, çocukların doğal merakını beslerken aynı zamanda onları gelecekteki akademik ve sosyal başarılarına hazırlayan önemli bir eğitim alanıdır.
Projenin ortakları olan ülkeler Türkiye, Litvanya, Bulgaristan, Sırbistan, Hırvatistan, Romanya‘dır. Projenin merkezinde yer alacak öğrencilerimize, okul yönetimine ve destek olan velilerimize teşekkür ediyoruz.